Ilość wolnych miejsc: 14
Terminy szkolenia: 18.10.2025, 19.10.2025, 15.11.2025, 16.11.2025, 06.12.2025, 07.12.2025, 10.01.2026, 11.01.2026, 07.02.2026, 08.02.2026, 28.02.2026, 01.03.2026, 11.04.2026, 12.04.2026, 09.05.2026, 10.05.2026, 13.06.2026, 14.06.2026
Liczba dni szkolenia: 18
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Online - Platforma ZOOM
Termin zgłoszenia: 2025-11-15
Pobierz pdf
Zapisz się on-line
Celem Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej jest poszerzenie wiedzy w zakresie psychopatologii i psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawami psychopatologii i psychiatrii dzieci, młodzieży, osób dorosłych. W trakcie realizacji programu merytorycznego uczestnikom przedstawione zostaną podstawy teoretyczne i główne założenia terapii poznawczo-behawioralnej, aktualny stan badań w psychoterapii CBT oraz modele poznawcze podstawowych jednostek chorobowych wg ICD 11, techniki terapii CBT stosowane w terapii z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności psychoterapeutyczne w pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi w zakresie: diagnozy psychologicznej, konceptualizacji przypadku, budowania kontaktu terapeutycznego, ustalanie celów, struktury sesji, planowania strategii terapeutycznych, zastosowania technik terapii poznawczej i terapii behawioralnej, prowadzenia procesu terapeutycznego w modalności terapii CBT.
Program szkolenia w trakcie realizacji studium obejmuje pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozy i terapii CBT następujących zaburzeń: zaburzeń nastroju, zaburzeń afektywnych, zaburzeń lękowych, w tym zaburzeń lęku napadowego i lęku uogólnionego, fobii społecznej, zaburzeń stresu pourazowego PTSD, hipochondrii, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń odżywiania, w tym anoreksji, bulimii i kompulsywnego objadania się, zaburzeń emocji i zachowania u dzieci i młodzieży, w tym zaburzeń eksternalizacyjnych ADHD/ ODD, zaburzeń depresyjnych i lękowych, schizofrenii i uzależnień. Zajęcia prowadzone są w formie prezentacji/wykładu z elementami pracy warsztatowej. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami warsztatowymi, w trakcie których prezentowane i ćwiczone będą techniki terapeutyczne CBT, a praca nad przypadkami i zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych wiadomości.
Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej przygotowuje do pracy terapeutycznej w nurcie poznawczo-behawioralnym z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Uczestnicy Studium po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego otrzymują zaświadczenia ukończenia Studium.
Ilość godzin
Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej obejmuje 180 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie 9 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela) odbywających się przeważnie raz w miesiącu.